Meest gestelde vragen
Hoe laat kan ik in- en uit checken?
Dit kan natuurlijk per accommodatie verschillen, wij hanteren echter in het antwoord de internationale regels. Waarbij de inchecktijd vanaf 16:00 uur is en de laatste dag van je vakantie de kamer te verlaten tussen 10:00 en uiterlijk 12:00 uur.
Kan ik eerder inchecken in mijn kamer vanwege een vroege vlucht?
Wanneer je bent gearriveerd bij de accommodatie dien je jezelf te melden bij de receptie. Hier kan je vragen of het mogelijk is om eerder in te checken. Volgens internationale regels is de inchecktijd 16:00 uur maar door eerdere beschikbaarheid is het mogelijk dat jou accommodatie kan afwijken en het mogelijk voor je is om eerder in te checken. Over de beschikbaarheid van de kamers omtrent in- en uit checken hebben wij dus verder geen invloed.
Waar kan ik mijn bagage laten als ik vroeg moet uitchecken en een late vlucht heb?
Er zijn twee opties beide kunnen tegen een betaling zijn afhankelijk van de optie en accommodatie: er is hoogst waarschijnlijk een aparte ruimte in het hotel waar je tijdelijk je bagage kan achter laten. Hiervan gebruik maken is echter op eigen risico. De tweede optie is de kamer te verlengen tegen betaling maar dit hangt uiteraard van beschikbaarheid af. Wijn kunnen hier geen informatie over verstrekken en moet ter plaatse worden geregeld bij de receptie.
Is er een reisleider beschikbaar op de plaats van bestemming?
Er is altijd een telefonische reisleider service ter plaatse en 24 uur noodnummer. Op de meeste bestemmingen komt er ook een reisleider in je hotel langs. Voor stedentrips en fly & drive vakanties is er buiten het contact bij aankomst met de reisleiding enkel telefonische reisleider service.
Wat moet ik doen als ik een klacht heb?
Wij hopen natuurlijk dat je optimaal kan genieten van door jouw geboekte droomvakantie. Helaas kan het toch voorkomen dat er soms een klacht is voor klachten ter plaatse werken wij samen met lokale agenten .Zij kennen de omgeving en mensen nog beter dan wij en zijn dus het aanspreekpunt en zorgen dat het probleem of de klacht zo efficiënt mogelijk wordt opgelost.
Zijn de faciliteiten ten alle tijden beschikbaar?
Per accommodatie zal dit verschillen, ze bepalen namelijk allemaal zelf welke regels ze hanteren in het gebruik van faciliteiten. In al onze vakantie bestemmingen is het gehele jaar door een warme temperatuur dus een gesloten zwembad vanwege het weer zal niet snel voorkomen. Wij hebben als touroperator hier verder geen invloed op open of gesloten faciliteiten. Wij proberen wel de beschikbaarheid van faciliteiten in het voor- en naseizoen, te vermelden in de accommodatietekst op onze website.
Moet ik een waarborgsom betalen?
Ook dit kan per accommodatie verschillen. Het is mogelijk dat je bij een accommodatie hebt geboekt waar het verplicht is bij aankomst een waarborgsom te betalen. Dit kan je meestal doen door middel van creditcard garantie en anders zal het doormiddel van contanten verplicht zijn. Wij hebben op deze wijze van betaalmiddel geen invloed. Bij vertrek zal je de waarborgsom weer terugkrijgen mits er sprake is van een breuk of beschadiging, vermissing van faciliteiten of verbruik kosten ( denk aan minibar, schoonmaakkosten etc.) Sultan Travel is niet aansprakelijk als je de waarborgsom niet terug ontvangt omdat het buiten de reisovereenkomst valt. U bent dus zelf verantwoordelijk voor het terug ontvangen van de waarborgsom.